פורץ מנעולים – כל מה שצריך לדעת!

אין ספק שלהזדקק לשירותיו של פורץ מנעולים או של מנעולן היא חוויה לא נעימה. אם נתקעתם מחוץ לבית או לרכב, או שאתם פשוט צריכים להחליף מנעול, ככל הנראה תצטרכו להזמין איש מקצוע המומחה בפריצה ותיקון של מנעולים ודלתות. למרבה המזל, לא חסרים אנשי מקצוע שידעו לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר, אך עדיין יש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים.

מה ההבדל בין מנעולן לפורץ מנעולים?

למרות שרובנו משתמשים במילים “מנעולן” ופורץ מנעולים” כדי לתאר אדם אליו מתקשרים כשאנו צריכים לפרוץ את המנעול שלנו, חשוב לדעת שקיימים כמה הבדלים בהכשרתם של מנעולנים ופורצי מנעולים. בעוד שגם הסמכה של מנעולן וגם הסמכה של פורץ מנעולים מקנה לאדם את היכולת לעסוק בפריצת מנעולים, ההכשרה של מנעולנים כוללת גם התקנת מנעולים, מערכות נעילה, דלתות ועוד.

 כיום, רוב פורצי המנעולים הם גם מנעולנים, אך חשוב לשים לב שלמי שאתם מזמינים יש את ההכשרה המתאימה.

האם אני יכול לעשות את העבודה בעצמי?

טכנית, אם ניחנתם בכישורים טכניים טובים, תוכלו לבצע פריצה והחלפת מנעול בעצמכם, במיוחד אם מדובר על הליכים פשוטים כמו החלפת צילינדר. עם זאת, סביר להניח שאין לכם את הידע והכלים הדרושים לבצע את העבודה בצורה המיטבית, כך שאם תטעו אתם עלולים להסתכן בכך שהבית לא יהיה ממוגן כראוי. 

דברים שחשוב לדעת לפני שמזמינים פורץ מנעולים או מנעולן:

  • אמינות וניסיון:

פורצי מנעולים נדרשים להחזיק בתעודה מטעם משטרת ישראל המאפשרת להם לעסוק בפריצת מנעולים. פורץ מנעולים אמין יזדהה בפניכם ויוודא שאתם אכן הבעלים של הדירה אותה אתם מבקשים שיפרוץ. כמו כן, תמיד מומלץ לבדוק המלצות וחוות דעת באינטרנט לפני שאתם מזמינים איש מקצוע. 

  • תחום התמחות:

לפורצי מנעולים שונים יש לעיתים קרובות תחומי התמחות שונים. אם אתם צריכים לפרוץ את מנעול הרכב שלכם, בדקו שהאדם אותו אתם מזמינים מוסמך ויודע איך לבצע את העבודה, בכדי למנוע פגיעה אפשרית במערכות הרכב. הסבירו למנעולן היכן הבעיה שלכם ותבררו אם יש לו את הידע והכלים המתאימים לבצע את העבודה.

  • זמינות:

בררו מראש את זמני ההגעת ואת שעות וטווח הפעילות של המנעולן אותו אתם מזמינים. לא תרצו להמתין שעות מחוץ לדלת, או לגלות שהעבודה הייתה לא טובה ב- 3 לפנות בוקר בלי שתוכלו לפנות לאף אחד. מנעולנים ופורצי מנעולים רבים נותנים את שירותיהם 24/7, אך מומלץ לוודא זאת מראש.

  • טווח מחירים:

בשביל שלא תהיו מופתעים אחרי סיום העבודה, בקשו הצעת מחיר עוד בטרם ההזמנה. כמו כן, מומלץ לברר את שיטת התשלום איתה עובד המנעולן אותו אתם מזמינים! לא תרצו להגיע למצב שהמנעולן עובד רק עם מזומן ולכם יש רק כרטיס אשראי בארנק.